Přihlášení

 

Kontaktujte nás

Sjednat půjčku, prodej, nákup... Kontaktujte nás

 

Nákupní košík

Počet položek: 0
Celkem: 0.00,- Kč

 

Nejprodávanější

Nejžádanější zboží - Elektro, knihy, oleje, auta, reality

Skladové vozy

Pojištění skladových vozidel autobazaru (auto dealera) za 3,30 Kč na den, 1200 Kč za rok ...>>více<<

Cena 1 200,-

Pojištění odpovědnosti dopravce

Pojištění odpovědnosti silničního dopravce na jedno vozidlo, pojistná částka 500 000 Kč, spoluúčast 10 %, min. 10 000 Kč, ...>>více<<

Cena 3 500,-

Povinné ručení veterán

Povinné ručení veteránů za řoční pojistné 346 Kč ...>>více<<

Cena 346,-

 

Pojištění pro firmy / O nás / Novinky

Aktuality, novinky, blog

Detail: Komu svěřit pojištění vaší firmy (03.01.2018)

Výběr vhodné pojišťovny je pro každého podnikatele s plánem nechat se pojistit proti případným rizikům zásadním rozhodnutím. Česká asociace pojišťoven má aktuálně 13 členů - pojišťoven, které obsadily svými produkty téměř 100 % pojišťovacího trhu v ČR. Asi polovina z nich patří mezi tzv. univerzální, což znamená, že se věnují prodeji jak produktů životního, tak i neživotního pojištění. Ostatní se pak specializují pouze na vybranou skupinu pojistných produktů. Jak si mezi nimi vybrat tu správnou?

Poradíme Vám.

Výběr pojišťovny
Z těchto statistik vyplývá, že je třeba se rozhodnout, zda chcete dostat veškerá pojištění „na klíč" od jednoho pojistitele nebo si vyberete pojišťoven více. Oboje má své výhody i nevýhody. Jeden pojistitel znamená jednodušší komunikaci a hlavně může přinést úspory ve výši předepsaného pojistného. Více pojistitelů pak naopak znamená rozložení rizika, ale zase mohou nastat nečekané komplikace při likvidaci eventuální pojistné události.

Při pojišťování skutečně velkých průmyslových komplexů s vysokou pojistnou částkou se však spolupráci s více pojišťovnami nevyhnete, protože může jít o případ, kdy žádná jednotlivá pojišťovna nemá dostatečnou tzv. pojistnou kapacitu, aby takový komplex mohla sama pojistit. Pojistná kapacita pojišťovny je ovšem veličina natolik složitá, že ji jednotlivec nedokáže odhadnout, je proto lepší se svěřit do péče pojišťovacího makléře.

Jak je důležitá velikost pojišťovny
Dalším kritériem pro výběr pojišťovny by měla být její velikost. Nepřímo to souvisí i s již zmíněnou pojistnou kapacitou. Ale zjednodušeně lze říci, že čím větší pojišťovna je, čím větší má základní kapitál a technické rezervy, tím větší majetek může pojistit. Na našem trhu působí zhruba deset skutečně velkých univerzálních pojišťoven.

Opomíjeným kritériem (i když se jedná o kritérium pomocné) pak může být i vlastník kapitálu. I když samozřejmě všichni akcionáři pojišťoven hlavně dbají na vytváření zisku, u českých vlastníků lze očekávat i souhlas se zpětným investováním do rozvoje svých klientů.

Důležitá likvidace škodních událostí
Jedním z nejdůležitějších hledisek pro všechny pojištěné pak je bezproblémová a rychlá likvidace škodních událostí. Každý agent, s nímž budete jednat, vám sice bude na tu svou pojišťovnu přísahat, ale praxe bývá hodně odlišná. Tady ovšem neexistuje žádná rada, žádné doporučení. Posloužit mohou pouze subjektivní zkušenosti samotného pojištěného a jeho známých a přátel. Mnohdy však záleží i na okolnostech konkrétní škodní události - vzniklo-li jakékoli podezření či komplikace kolem vyšetřování pojistné události, pojišťovna pochopitelně pojistné plnění odkládá až do úplného skončení vyšetřování.

On-line služby
Brouzdání po Internetu a nákup všemožných výrobků či služeb on-line je čím dál běžnější - jsou vhodné pro jednotlivce. Nekupujete totiž jednotlivý jasně definovaný produkt (jako je třeba pojištění domácnosti či havarijní pojištění vozu), ale vlastně konglomerát celé řady pojistných produktů, které se navzájem doplňují i vylučují. Pojištění podniku se také nikdy neuzavírá na předtištěném formuláři, ale je předmětem individuální textové smlouvy.

Internet lze použít pro informaci, pro zjištění základních údajů o produktech, akcionářích a službách jednotlivé pojišťovny. Můžete zkusit s pojišťovnou i komunikovat elektronickou poštou, ale ani to příliš nefunguje. Sám jsem při přípravě tohoto článku zkušebně oslovil sedm pojišťoven na jejich kontaktní e-mailové adresy se žádostí o poskytnutí podkladů o své nabídce. Pouze dvě zareagovaly ihned. Další dvě odpověděly prostřednictvím svých (zřejmě) automatických odpovědních služeb. Jedna poslala svoji nabídku pozdě a zbylé zaujaly pozici „mrtvého brouka".

Pojišťovací speciality pro podnikatele
Nemusíte se ale orientovat jen na obecnou nabídku. Máte-li kupříkladu početný autopark, nebudete sjednávat pro každý vůz samostatnou pojistnou smlouvu. Pojistíte si celou „flotilu".

A pokud je váš majetek tak rozsáhlý nebo rizikový, že musíte používat služeb více pojistných ústavů, trvejte na tom, že jeden bude tzv. lídrem, tj. tím, s kým budete zásadně jednat.

A než zvolíte pojišťovnu (pojišťovny), nechte si předložit různé nabídky. Nemusí jít o veřejnou soutěž. Ale vy si musíte sami pro sebe definovat, co vlastně od pojištění očekáváte, vy musíte mít představu, jaká rizika vám a vaší firmě hrozí.

 

>> Zpět do historie novinek <<